Kimia
    Finns det fördelar med sjukvårds erfarenhet vid ansökan till en attraktiv högskoleutbildning i Sverige?,ifall det finns är det formella fördelar?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Det kan öppnas möjlighet ibland till att söka Alternativ antagning. T.ex. har det hänt vid något tillfälle att Karolinska institutet bokade 10% av platserna på Läkarutbildning för personer som hade minst 2 års erfarenhet av att arbeta inom vården.

    Sådana och liknande alternativa antagningstillfällen kan även förekomma i framtiden. Om det blir så, har man klara fördela i att ha arbetat inom vården. Dock är det oklart om det bli sådana alternativa antagningar i framtiden eller ej.

    Bästa hälsningar
    ANNA