Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ranya,
    jag tittade in på länken som du skickade. Det ser ut som att det finns lediga platser, ja.
    Bor du i Sundsvall eller i närheten?
    Man får ju inte söka fritt vart som helst i landet /med undantag för Riksrekryterande utbildningar/. Det är inom Samverkansavtalets gränser som du kan söka gymnasieutbildningar (kommuner skriver samarbetsavtal, oftast med närliggande kommuner).

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Hej igen, jag tittade in på länken som du skickade & där finns det ett dokument som är från 14 april 2014, dvs de uppgifterna är nästan fyra månader gamla & mycket kunde ha hänt sedan dess.
    För att få fram de aktuella uppgifterna, är det bäst att kontakta Antagningskansliet /i länet där du är folkbokförd/ eller rektor på det programmet (och skolan) där du vill gå.
    Om du uppger i vilken stad du bor, kan jag ta fram kontaktuppgifterna åt dig.

    Och på frågan om det är för sent att söka till gymnasiet "så här sent" är svar: om man är behörig & det finns lediga platser, så tas eleverna in även några veckor efter skolstarten. Men helst borde man ha sökt under förra vinter-vår för att delta i den ordinarie antagningen & hade då större chans att få plats där man vill läsa. Som det är nu, kan du bara välja bland utbildningar där det står lediga platser, men så länge det finns lediga platser - är det inte för sent.

    Vänligen
    Milla SYV
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, här är kontaktuppgifter till ditt Antagningskanslí
    Antagningskansliet i Timrå, Timrå gymnasieskola
    Postadress:
    Timrå Kommun
    861 82 TIMRÅ
    Tel: 060-16 31 00 Fax:060-57 38 04
    [email protected]
    Och på länken https://htsa.dexter-ist.com/HTSA/Default.asp?page=auth/common/login
    finner du hemsida för gymnasieval.

    Här http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=Sundsvall&program=&variant=&sport=
    kan du se alla gymnasieskolor som finns i Sundsvall.

    Sundsvall gymnasium har hemsida http://www.gymnasium.sundsvall.se/hem.html
    På länken http://www.gymnasium.sundsvall.se/hedbergska/program-och-utbud/program-hedbergska/2013-08-19-samhallsvetenskapsprogrammet.html ser du info- om Samhällsprogrammet & KONTAKTUPPGIFTER till Rekor & SYV.
    Enligt info- på sidan har rektorn följande kontaktuppgifter:
    Björn Swedén
    Rektor Åkersvik

    Ring till rektorn för att få svar ang. om det finns lediga platser. Antagningskansliet bör också veta hur det ser ut med platserna.
    Lycka till!
    Liselotte SYV

    Liselotte