Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    det finns två bra sidor - www.studera.nu som är svenska högskolors gemensam hemsida.

    Och www.antagning.se - där man gör själva ansökan om högskoleutbildningar i Sverige.

    Det är samma utbildnignar som syns på båda, men sidorna är lite olika utseende och "logik" - så det är "tycke och smak" vad man föredrar i första hand när man söker efter utbildningar.

    Jag söker i första hand på Studera.nu för att min uppfattning är den att det är mer omfattande då även de utbildningar som inte är sökbara just nu visas där också - så man kan planera på längre sikt framåt...

    Ang. högskoleutbildninar på andra språk - de som är på engelska (dvs med undervisningsspråk Engelska) - se här>>;

    de som är på andra språk än svenska eller engelska - se >>>här.

    Hälsningar

    Peter syv