Nej, det känner jag inte till. Högskoleingenjörsprogrammen och Civilingenjörsprogrammen brukar alla kräva fysik 2. Se på www.studera.nu och ta kontakt med studievägledare på de institutioner där utbildningarna ges.
    Annars så finns det ingenjörsutbildningar även inom yrkeshögskola, se några exempel nedan (yh brukar inte kräva fysik 2, så vitt jag vet):
    handelsakademin/anlaggningsprojektor-ingenjor-med-bim-kompetens
    teknikhogskolan/anlaggningsingenjor-vag-vatten
    hermods-yrkeshogskola/anlaeggningsingenjor-infrastruktur-stockholm