Sofia
    Just nu går jag andra året på Samhällsvetenskapliga linjen. Detta år fick vi ju välja individuella val, och likaså får vi göra tredje året. Min fråga är om man får lägga till mer än en kurs på det tredje året? Jag vill lägga till Naturkunskap 2, men jag vill även läsa Matte 3b, går det att fixa? Eller kan jag bara läsa en till kurs, eller hänger det helt och hållet på om kurserna går ihop med mitt schema?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är helt ok att läsa mer än 2500 kurspoäng - det kallas att man läser Utökat program. Om fler kurser får plats på ditt schema och du får plats i kursen så brukar man kunna ansöka om att få läsa mer. Det är dock din rektor som bestämmer detta. Fråga din Syv eller skoladmin på skolan om vilka rutiner det finns för att söka en utökad kurs. /Lena, Syv