Maryam
    Hej! Jag fick reda på att vi ska flytta till Uppsala kommun, just nu bor vi en tätort ca 1 timme ifrån uppsala. Jag har även valt natur som linje. Så var bör jag göra nu för att byta gymnasium och hur ska jag välja en gymnasieskola?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maryam,

    är det helt säkert att ni ska flytta?

    Vet du till vlken adress i Uppsala ni flyttar och när (datum)?

    Du skriver att det är ca 1 timmer från Uppsala ni bor nu och ska flytta till Uppsala... jag känner inte till adressser i Uppsala och du vet mycket bättre än jag - om det möjligtvis är så att det går att pendla från er nya adress till den skola som du sökte till -  i första hand.

    Om du däremot vet att det blir för långt att pendla, prata snarast med SYV på din skola. Om hen redan är på semester eller du inte kan nå din "gamla SYV" på grundskolan - kontakta Antagningskansliet i Uppsala, här får du kontaktuppgifter: