Donna
    Hej
    Jag har sökt gymnasium i Linköping, och om jag ska flytta till Eskilstuna så måste jag börja där. Frågan är hur jag ska göra med ansökningen nu när antagningen är färdig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Donna!

    Du skriver "om jag ska flytta till Eskilstuna" - ska du flytta? När ska du flytta? Från vilket datum blir du folkbokförd i Eskilstuna?

    De som kan hjälpa dig lösa allt kring den här frågan är:

    SYV på din "gamla" grundskola;

    utbildningsförvaltningen i den kommunen i vilken du är Folkbokförd;

    gymnasieantagningen i den delen av landet där du vill komma in på gymnasiet - om det är i Eskilstuna du vill komma in på gymnasiet, kan du vända dig till Gymnasieantagningen i Västerås>> och deras kontaktuppgifter är

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare