Johannes
    Hej!

    Jag är just nu 17 år och går mitt andra år av IB kursen i Beijing, Kina på Western Academy of Beijing. Det blir kanske så nu att vi flyttar tillbaka efter sommarn då jag skulle ha börjat mitt tredje år. Finns det möjlighet att avsluta sitt tredje år i Sverige eller behöver jag gå om hela kursen?

    Förra året hade vi en tjej på min skola som började trean och avslutade sitt diplom här, men jag vet inte riktigt reglerna i Sverige så jag hade bara tänkt höra med er.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är nog att du tar kontakt med den IB skola du tänker dig och frågar om villkoren för att avsluta din utbildning där. Det kan nog bara dom bedöma utifrån platstillgång, vilka kurser som du läst mm. Rent hypotetiskt så borde detta gå eftersom det är samma skolform men lokala villkor kan gälla därför bör du ta kontakt direkt med skolan. /Lena, Syv