SYV-besökare
    Finns det någon sammanställning av gymnasiala utbildningar för elever med ASD (autism-spektrum-diagnoser), koncentrationssvårigheter, ADD, ADHD och liknande NPFunktionsvariationer? I så fall är jag mycket tacksam om jag kan ta del av den info. Snabbt svar uppskattas extramycket!
    S. :)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    gymnasieguiden.se/reportage/gymnasiestudier-foer-elever-med-saerskilda-behov finns det en ganska färsk sammanställning, en lista på gymnasieskolorna (kan dock inte lova att det är en helomfattande sammanställning, alltså är det möjligt att någon eller några gymnasieskolor inte finns i listan...). vill samtidigt som jag svarar till dig även uppmana alla som kan inkomma med info om det finns fler gymnasieskolor som passar in i listan/sammanställningen på gymnasieguiden.se/för-elever-med-saerskilda-behov - träda fram, höra av sig. Det går bra att t.ex skriva i kommentarer till den här frågan och mitt svar, här på forumet.
    Vänligen och tack till alla som vill hjälpa till med information - på förhand!
    L.

    Liselotte