Kimia
    Jag ska gå 4 år på gymnasiet!,just för att i år så ska jag få godkänd i SvG!.Och så tänker jag läsa Sva1,2&3,under de tre år,efter det här läsåret.
    Vad är då fördelen med att gå 4 år på gymnasiet på VO?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia
    fördelen med att gå ett förberedande år på Introduktionsprogrammen är att du får möjlighet att bli behörig till gymnasiets Nationella program & kan då välja ett "vanligt" program - som t.ex. Vård/omsorgsprogrammet.
    Att du blir lite äldre än dina klasskompisar har vissa fördelar: du blir mognare med mer livserfarenhet & vet bättre vad du är bra på och vad du vill.
    Alla vi människor är olika och för vissa personer blir vägen till drömjobbet lite längre än för de andra. Att "skynda långsamt" har sina fördelar: risken att bli överansträngd och sjuk av stress är mindre om man gör saker i lagom takt.

    Bästa hälsningar
    Anna SYV