Utbildningssökande
    Hej. Jag har läst naturvetenskapligt program på gymnasiet och undrar över förkunskapskrav nedan om det jag har räcker som behörighet eller om det finns nått här som inte täcks av den linjen.

    Grundläggande behörighet + Samhällskunskap 1b/1a1 + 1a2 eller Samhällskunskap A (områdesbehörighet 5/A5)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob!
    Om du fick Slutbetyg (med minst 90% godkända poäng i det) från gymnasiet (eller Examensbevis) och har godkänt betyg i kursen Samhällskunskap 1b eller i kursen Samhällskunskap A, då är du behörig. Annars - inte.