Hej,

    kurserna naturkunskap 1a1 och 1a2 utgör tillsammans kursen nk1b, alltså läser man antingen nk1b eller nk1a1 och 1a2. Det räcker alltså med "bara" Nk1b.
    Om du har godkända betyg i samhällskunskap 1b och 2 behöver du inte läsa mer inom ämnet samhällskunskap för behörighet till förskollärarprogrammet. Egentligen behövs inte heller samhällk.2 utan räcker med 1b.