Elias
    Hej! Jag är 17 år och går för tillfället andra året på ekonomilinjen med inriktning juridik. Min dröm har alltid varit att bli läkare, och jag har nu bestämt mig för att ta tag i min skolgång och försöka nå min dröm. På ett eller annat sätt. Min fråga lyder: bör jag gå om 1 1/2 år och börja på naturvetenskapliga programmet istället, eller är skulle det passa bättre att, efter gymnasiet, söka till tekniskt eller naturvetenskapligt basår på passande universitet?

    Att bli läkare har alltid varit en dröm. Trots att jag varit för rädd och haft för dåligt självförtroende för att försöka nå min dröm. Om jag är redo att ge 110%, mitt blod svett och tårar; är jag trots detta försent ute?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du bestämt dig att sikta på din dröm! Jag brukar alltid säga att man ska fundera ordentligt om man vill byta program när det gått längre tid än ett år och kanske tänka framåt mer än bakår. Du har investerat mycket tid och kan du ta dig igenom Ekonomiprogrammet med Matte 3 och utmärkta betyg och komplettera med ett naturvetenskapligt basår så kan det vara ett bra alternativ att fundera på. Lycka till! /Lena, Syv