Hej Kasra,
    var god läs I tråden på Fragasyv.se/fragor/förskollaerare-i-förskoleklass - där svar på en liknande fråga ges.
    Prata gärna med studievägledare på din institution och på den institutionen där F-3-lärare utbildas. Fråga om det finns några "överbryggande kurser" som skulle göra det möjligt för dig att få ut legitimation som lärare i förskoleklass utan att du läser hela utbildningen till lärare i Förskoleklass.