Sandra

    Hej! Jag är utbildad förskollärare sen 3 år tillbaka som har ett stort intresse för musik. Jag har på senaste tiden tänkt att jag skulle vilja jobba med ungdomar istället, som musiklärare i gymnasiet och i grundskola. Programmet jag är intresserad av att läsa är ämneslärarprogrammet med inriktning musik på Växjö universitet. Då är min fråga, hur ska jag gå tillväga? Behöver jag läsa hela programmet eller kan jag komplettera med min nuvarande utbildning? Tacksam för svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sandra,
    om du söker och kommer in på programmet som du vill läsa - kan du ansöka om tillgodoräknande av tidigare utbildning och får svar från de utb.ansvariga om du kan hoppa över vissa delar av programmet (eller inte).
    Allmän info om yrket Musiklärare: framtid.se/yrke/musiklarare