Fanny

    Hej! Jag har en kollega som är utbildad förskollärare, och sedan via ”lärarlyftet” pluggat vidare till SFI lärare och lärare för svenska som andraspråk. Jag är också förskollärare och skulle vilja studera vidare till SFI lärare, hur ska jag gå till väga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fanny;
    det första jag tänker på att du ska försöka komma in i ngt. projekt - på samma sätt som din kollega har gjort.
    Info om den "vanliga" utbildningsvägen till yrket SFI-lärare - var god se avsnitt UTBILDNING på Framtid.se/yrke/sfi-larare