M
    Hej!

    Jag har planerat att göra mitt första högskoleprov nu i höst, då jag börjar tvåan i gymnasiet.

    Dessvärre har jag mycket annat på gång då undrar jag hur mycket tid som bör läggas inför högskoleprovet, med tanken på att det är min första gång och hur jag ska gå tillväga?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,
    kika gärna på studera.nu/hogskoleprov/Anmalan-till-hogskoleprovet/fakta-om-hogskoleprovet.

    Glöm inte att Anmälningsperioden till högskoleprovet är ganska kort - endast ca 2 veckor; till höstens (2018 år) prov är den 15 aug-3sept. Kostnad - 450 kr.
    Ang. hur mycket tid man bör lägga på att förbereda sig, finns det inga generella riktlinjer. Det går också bra att bara "komma som man är", och bara testa och se hur det går, utan att förbereda sig innan.

    Vänligen
    L.

    Liselotte