Lena
    Hej,
    Om man gör prövning i en kurs där man tidigare fått ett B på, för att sedan efter prövning få ett A på kursen. Försvinner då förgående betyget och ersätts med det nya eller hur funkar det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lena,
    om du har Examensbevis, kommer inget ändras i själva dokumentet "Examensbevis", men du bifogar ännu ett dokument som bekräftar att du nu har högre betyg och då räknar Antagning.se in det Högre betyget in i ditt Meritvärde, men då endast i BII, kompletteringsgruppen;
    samtidigt prövas du med det "tidigare"/lägre meritvärdet - i BI, direktgruppen.

    Vänligen och Glad Påsk!
    https://www.framtid.se/yrke/veckansyrkev13ar2018
    ANNA

    • Milla : Har du Studiebevis, och inte Examensbevis - tas det högre betyget in i examensbeviset om det är högre betyg i samma kurs och på så sätt "försvinner" det lägre betyget.;)