Therese
    Detta är kanske en lite ovanlig och "bakvänd" fråga, men går det att gå folkhögskola efter att man har avslutat sina högskolestudier?

    Just nu går jag första året på en högskoleutbildning inom design (inom teckning, bildredigering, grafisk formgivning o.s.v.), och jag känner att när jag avslutat detta program, så kan det finnas en möjlighet att jag vill utveckla mina kreativa färdigheter ännu mer, och då kan folkhögskola vara någonting som jag skulle kunna tänka mig.
    Jag tänker att jag då skulle kunna gå på folkhögskolan med ett annat perspektiv på utbildningen. Då kanske jag vet lite mer vad det är jag vill utveckla, och ha lite mer kunskap om vad som faktiskt eftertraktas på arbetsmarknaden då vi på min nuvarande utbildning får lyssna på flera föreläsare som jobbar inom området, och vi kommer även att få gå ut på praktik i trean.

    Detta är som sagt lite bakvänt kanske med tanke på att de flesta i min klass redan har gått folkhögskola (till skillnad från mig som kommer direkt från gymnasiet). Så detta är inte en helt färdig plan ännu, och jag känner bara att jag skulle vilja ha lite råd.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Therese,

    viIka utbiIdningar som det kommer att finnas att söka tiII om några år - vet vi idag inte säkert...

    Förändringar sker heIa tiden... t.ex för ett par år sedan "tiIIkom" en heIt ny SkoIform - KKU>>> och det är inte omöjIigt att om ännu 2-3 år så finns det någonting som inte finns idag och som vi ännu inte vet ngt. om, över huvudet taget... :)

    Du kan också komma på nya tankar. Du kanske viII starta eget företag (bIi entreprenör>>).

    EIIer kanske viII resa, jobba, studera utomIands?

    Om det finns ngt. på foIkhögskoIa>> som du viII Iäsa efter högskoIa - och du söker och kommer in... så ser jag ingen anIedning varför du inte skuIIe kunna Iäsa där i så faII... :)

    Bästa häIsningar

    ANNA