Alexandra
    Hej jag har sökt flera olika folkhögskolor och undrar hur det ligger till med att lämna återbud? Jag har kommit in på en skola med tidigare svarsdatum än min "favorit" skola, om jag tackar ja kan jag senare lämna återbud? Eller hur bindande är det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej, Alexandra. Du kan alltid avstå från att gå utbildning på en folkhögskola, även om du påbörjar den utbildningen. Ingen kan tvinga dig gå en utbildning som du inte vill gå. Du kan därför tacka ja nu och senare, om du kommer in på en annan, mer attraktiv för dig utbildning, ändra dig och tacka Nej till den första och tacka Ja till "den andra" (favorit) utbildningen.