Amanda

    Hej! Jag funderar på att söka en dansutbildning som är csn berättigad men där man läser utbildningen på 50% under två terminer samtidigt som jag söker en distanskurs på 50% i filosofi på ett universitet. Går det? Och får man i sådana fall fullt csn med tanke på att man läser 100% om man lägger ihop dem? Tacksam för svar :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,

    vår erfarenhet är att det år få hela studiemedel om man läser deltid i olika skolformer som tillsammans blir heltidsstudier, men beslut i frågor om studiemedel fattas av CSN, oavsett vad någon annan skulle säga - så det är därför bäst att du frågar CSN direkt. Kontaktuppgifter finns på csn.se/kontakt