Tamara

    Hej, jag gick ut med en 3:a i omdöme från folkhögskolan och undrar om du tror att det räcker för att komma in på förskollärarutbildningen, grundskollärare eller ämneslärarutbildningen och om dem då skiljer sig åt? Och hur ser det ut på universitetet generellt, är en 3:a att ligga bra till ? Många frågor men skulle vara så tacksam om du kunde svara på dem! Mvh Jam

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Högsta omdöme från folkhögskola är 4.0 så 3.0 är sämre än 4.0 men högre än 2.0, men hur högt omdöme som kommer ge plats på utbildningar framöver, är det ingen som vet.
    Du kan lägga in 12 alternativ när du söker till svenska högskoleutbildningar + du kan samtidigt söka många andra utbildningar t.ex inom yrkeshögskola eller folkhögskola. Se exempel på vad som finns inom yrkeshögskola- YHguiden/pedagogik

    Sök alla de utbildningar som du vill läsa. Lycka till!