Hej Jonas,

    som RESERV är du beroende av vad de antagna bestämmer sig för: om de ska använda sina platser eller tackar Nej.
    Du kan dock alltid kontakta Antagning.se som administrerar antagning till svenska högskoleutbildningar och ställa din fråga till dem. Jag tror du får svar att du endast kan vänta, hoppas och hålla tummarna.
    Du får också titta på utbildningar som fortfarande går att söka som inom högskola heter "sen anmälan" och inom yrkeshögskola "sen ansökan".