Lisa
    Jag går år 1 på ekonomiprogrammet och jag undrar hur det funkar om jag vill fortsätta gå år 2 och år 3 på ekonomiprogrammet på en skola i ex. Stockholm? Hur går jag tillväga?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om det finns plats på skolan och programmet du vill gå i Stockholm och de tar emot dig (du får ofta kontakta skolan själv) och du har en bostad och pengar att finansiera ditt boende och annat med så kan det funka. Du kan nog tyvärr inte räkna med något ekonomiskt stöd eftersom Ekonomiprogrammet redan finns i din hemkommun. /Lena, Syv