Suad

    Jag har en universitetsexamen i engelsk litteratur från mitt hemland och jag vill fortsätta studera för en dagislärare ... Hur lång tid tar ändringsförslaget .. och vilka material kräver

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Suad,

    om du i Sverige vill få legitimation som förskollärare, så krävs det examen från förskollärarprogrammet, som är ett högskoleprogram.
    Om du kan tänka dig jobba som Barnskötare, då kan arbetsgivare anställa vem hen tycker passar. Barnskötare är inte ett yrke som kräver legitimation.