Kimia
    Hej
    Jag kommer kanske byta till Na,till höst.Men jag undrar om ska gå nu på VO till slutet av läsåret?.

    Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Ja, mitt råd är att du fortsätter gå i skola. Det enda andra bra alternativet skulle vara om du kunde få jobb. I så fall kan man sluta i skolan och börja jobba, men så länge du inte har fått jobb - gå i skola.
    Det är i alla fall vad jag tycker.
    Gymnasieskola är en frivillig skola. Det finns inte någon skolplikt efter grundskolan. Dock är det i praktiken svårt att hitta ett bra alternativ.
    Det är mycket svårt att få jobb utan gymnasiekompetens.
    Mvh Liselotte Syv
    Liselotte