Aneta

    Hej! Har en son som nu går i årskurs 8. Han kommer att vilja satsa på fotbollsgymnasium. Dock är det träning för målvakt. Han vill gå utbildningarna VVS, bygg eller el. Skolan ska även inneha NIU. När vi letar så verkar det bara finnas barn och fritid, ekonomi eller samhäll att välja..samt teknik. Vilka skolor finns det som erbjuder dessa önskemål och att det ingår fotboll på en nationell godkänd idrottsutbildning?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Aneta,
    utbildningsutbud kan förändras. Om jag förstår dig rätt kommer din son söka till gymnasiet till hösten 2022. Exakt vilka utbildningar som kommer erbjudas på gymnasienivå från hösten 2022 är nog inte riktigt säkert ännu.
    Titta på vad som finns att söka till Hösten 2021, men tänk på att förändringar kan ske i framtiden. När jag söker på NIU/fotboll och VVS-och fastighetsprogrammet - får jag fram en lista på 22 gymnasieskolor (det betyder att NIU fotboll erbjuds på skolan och att även VVS-programmet erbjuds på samma skola men om det går att kombinera de 2 - måste man fråga på den aktuella skolan). Var god se listan på gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=24&variant=&profession=&sport=1%3Bniu - VVS/Niu-fotboll
    och på gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=13&variant=&profession=&sport=1%3Bniu kan man se en lista på 39 gymnasieskolor som erbjuder BA och NIU-fotboll
    samt EE och NIU-fotboll - se listan på Gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=22