Linnéa
    Hej!

    Jag hade tänkt söka flera olika PA-utbildningar samt några turismutbildningar. Jag kommer att prioritera PA-utbildningarna i första hand. Jag undrar : Om mina betyg inte räcker till första urvalsprocessen på något PA-program men jag däremot kommer in på en turismutbildning som är prioriterat lite längre ner, kan jag då tacka nej till den och istället stå reserv på resterande utbildningar?

    Mvh Linnéa

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Du borde kunna stå i reserv samtidigt som du tackar Ja till en utb.plats på ett lägre prioriterat alternativ. Så brukar det vara. Prioritera noga bland dina alternativ och vi hoppas du kommer in på ditt första. Om det inte blir så, läs anvisningar som kommer med antagningsbeskedet och ta ställning ang.dina alternativ då du vet hur du ligger till, t.ex vilket reservnummer du får: det är stor skillnad mellan Reserv nr tre och Reserv nr 511. Du får minst tio dagar för att bestämma dig och kan kontakta antagning.se i fall du blir osäker på vad som gäller. Med vänlig hälsning, Mikael