filippa
    Hej! Jag har en fråga angående skolbyte. Jag har precis avslutat första året på Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Natur. Jag vill fortsätta läsa samma linje och inriktning men på en annan skola. Frågan är hur jag går till väga? Jag har kollat rundor lite och letat info och då står det att jag ska ta kontakt med min SYV. Men nu är det sommar och det finns möjlighet att byta så vill jag göra det så att jag börjar på den nya skolan direkt i höst. Så hur ska jag göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är om du själv kontaktar den skola du vill gå på. Det är dom som helt och hållet bedömer om de kan ta emot dig utifrån de kurser du läst och om de har plats. Kanske har du tur att de fortfarande jobbar - annars får du ta kontakt med dom i augusti, först eller andra veckan brukar personal vara tillbaka. /Lena, Syv