Alfred
    Hej,
    Jag gick ut gymnasiet i somras med ett samlat betygsdokument och jag tänker plugga upp vissa betyg på komvux nu i vår.
    Som jag har förstått kan man inte längre tilläggskomplettera betyg nu med det nya systemet utan om jag vill läsa in nya kurser och byta ut dem mot kurser i mitt samlade betygsdokument måste jag antingen behörighetskomplettera eller meritpoängskomplettera.

    Då hade jag tänkt läsa Engelska C (numera engelska 7) och Tyska steg 3 på komvux som båda ger meritpoäng, min fråga är kommer jag få byta bort 2 av mina IG:n mot dessa kurser, förutsatt att de har samma kurspoäng?

    Sedan undrar jag också om det är möjligt att byta ut två 50p kurser mot en 100p kurs?