Linnéa
    Hej!

    När är det man får det där extra halva poänget i normeringstabellen på högskoleprovet? (Tex 0.85) Är det om man tex ligger på vi säger 46 poäng på den verbala delen och det är ett spann mellan 43-46 och man anses vara "nära" nästa nivå, eller hur räknas det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Läs på http://högskoleprov.org/efter-provet/ och se om du hittar svar på just din fråga där. När du får ditt resultat och i fall du skulle anse att du fick för låga poäng, kan du överklaga. Med vänlig hälsning, Mikael