Adela
    hej jag har sökt till högskolan nu till hösten och där är de 2 program som man läser programmering. Jag har ingen tidigare erfarenet om programmering och är lite orolig för att jag inte ska förstå något om jag blir antagen på en av de programmen. Igår fick jag en förfrågan om att börja på sommarprogrammering som jag blev intresserad över men min fråga är, är de värt att läsa den kursen även om man inte vet att man kommer in på de programmet? Kommer de att ge mig mycket erfarenhet till hösten är de en bra kurs eller vad tror du? (är även bortrest en del i sommar där ja inte har tillgång till dator vilket jag också oroar mig över) . Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adela,

    det är alltid bra att lära sig mer. Programmering är det mycket bra att lära sig och speciellt om du sökte ett program som handlar om programmering. Om kursen är bra eller inte, vet vi inte. Alla utbildningar som man påbörjar, kan man faktiskt också hoppa av sen... Om du inte kommer att ta studiemedel för sommarkursen, blir det inga negativa konsekvenser om du påbörjar och i fall du inte kan eller vill hänga med i kursen, sedan hoppar av.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA