ariana

    Hej jag går på företagsekonomi och känner att hamnat fel och vill gå estet musik skulle det kunna gå att byta program/linje till VT funkar det utan att behöva gå om 1an ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ariana,

    tror tyvärr Inte det går. :(
    På Estet/Musik har de sedan i augusti läst andra kurser, bl.a många musik-kurser. Du kan söka till Estet/Musik till nästa höst; det är din bästa chans att kunna gå ES/Musik - det är i alla fall vad jag tycker.
    Att ngn rektor skulle ta in en elev på ES/Musik mitt i läsåret skulle funka om den eleven redan har läst exakt samma kurser, t.ex om hen läste kurserna förra året och gjorde studieuppehåll, till exempel... jag tror inte det är "lönt" att fråga rektorerna om det. Kan givetvis inte förbjuda dig fråga på skolorna, men chansen att du skulle få ett positivt svar är, enligt min mening, obefintlig.

    Mitt råd är att du söker ES/Musik till nästa år och under resten av det här läsåret gör ditt bästa på den utbildningen där du läser nu.

    Vänligen
    Julia
    P.S
    lista på gymnasieskolorna i Sverige som från hösten 2020 erbjuder ES/Musik >>;