J
    Hej! Jag granskade Listan på lärosäten som får examinera grundlärare av Högskoleverket från 2010:

    Beslut om tillstånd för grundlärarexamen med inriktning mot arbete i grundskolans åk. 4—6

    NEJ:
    Högskolan i GävlePDF
    Högskolan i SkövdePDF
    Högskolan VästPDF
    Luleå tekniska universitetPDF
    Mälardalens högskolaPDF
    MittuniversitetetPDF
    Stockholms universitetPDF
    Umeå universitetPDF

    Länk: https://www.hsv.se/publikationerarkiv/pressmeddelanden/2010/listanpalarosatensomfarexamineragrundlarare.5.4afd653a12cabe7775880002901.html

    Är det då smartast att bortse från dessa i sina högskoleval av utbildningen inför HT 2015?

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej K!

    Du får gärna återkomma om du har fler frågor. Ställ i så fall helst en ny fråga: vi ser de nya frågorna direkt och prioriterar dem. Man får, helt enkelt, svar snabbare om man ställer en ny fråga i stället för att skriva en kommentar till en "gammal fråga".

    Hälsningar
    Julia SYV på Fråga SYV