Ja, du kommer börja från början, år 1 nästa år - om du söker till EE och kommer in; detta pga yrkeskurserna har du ju inte läst; även om du får godkända betyg i alla kurser på din nuvarande utbildning, har du ju missat alla de yrkeskurserna som eleverna på EE läste under ett helt år.
    Även om du söker till år 1 - på nytt - till nästa höst läsa nu på så gott du kan och försök lära dig så mycket du kan och även få så många och så höga betyg som möjligt.
    För det första, så kan du ju ändra dig och kanske vilja fortsätta läsa på TE;
    för det andra, så har du ännu inte kommit in på EE;
    och för det tredje - så är alla kunskaper är mycket bra att ha. Du behöver inte läsa samma kurser i vilka du redan har godkända betyg och många kurser som t.ex svenska 1, engelska 5, idrott och hälsa 1 och flera andra kurser är itentiska på de olika gymnasieprogrammen.

    Känner du till alla gymnasieskolor som inom pendlingsavstånd från dig erbjuder från hösten 2020 EE/dator-och kom.teknik utbildningen?

    Det är lätta att få fram listorna på gymnasieskolorna som erbjuder en viss utbildning på gymnasieGuiden.se - t.ex här är en förteckning över gymnasieskolorna som erbjuder EE/dator-och kom.teknik i Stockholms län: gymnasieguiden.se/gymnasium?EE/dator

    Vänligen
    ANNA