Emanuel

    Hej, Jag har en fråga om examensmålen som varje utbildning har på högskolan som är: 1. Kunskap och förståelse 2. Färdighet och förmågor 3. Värderingsförmåga och förhållningssätt. De två första examensmålen förstår jag men den sista, värderingsförmåga och förhållningssätt förstår jag inte riktigt vad den innebär. Skulle ni kunna förklara för mig utförligt vad denna examensmål handlar om?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emanuel!
    jag råder dig vända dig till studievägledare på den institutionen på det aktuella lärosäte: högskola eller universitet, där examen utfärdas (just det examen som du är intresserad av). Om din fråga är av generell karaktär, inte handlar om en viss examen, då råder jag dig att vända dig till UHR, Universitets- och högskolerådet och/eller UKÄ, Universitetskanslers ämbetet. Kontaktuppgifter till UKÄ finner du på uka.se/om-oss/kontakt och till UHR - på uhr.se/om-uhr/Kontakt