Hej,
    med så många F som du redan fått kommer du inte uppnå kraven för examensbevis. Ekonomiprogrammet är högskoleförberedande program, du lär dig inte ngt. praktiskt yrke på den utbildningen, så vad blir då målet med att fortsätta läsa på ekonomiprogrammet - för din del?
    Formellt sett, så har du rätt, såvida du inte skolkar för mycket, att fortsätta läsa vidare - men du saknar förkunskaper inför många kurser, så chansen att få godkända betyg är små (kanske t o m obefintliga). Givetvis är det bättre att läsa än att inte göra någonting; förhoppningsvis lär man sig någonting ändå, även om man får F i slutet av kurserna.
    Mitt råd är att du bokar tid med SYV på din skola och diskuterar vad som blir bäst för dig att göra efter sommaren.
    Vänligen
    ANNA