Elev

    Hej! Jag har tidigare hos läst på komvux till undersköterska men behövde av personliga anledningar ta ett avbrott i studierna. Nu, efter ett tag, har jag velat ta upp plugget igen men jag har ett problem jag inte vet hur jag ska lösa, då alla kurser jag inte fick betyg i från USK-utbildningen ligger på "avbrott" under mina sidor på sidan där man ansöker till komvux, och jag vill inte läsa någon av de kurserna som ingår i den utbildningen på den skolan, inte just nu i alla fall. De tar upp all poäng så jag har inte lyckats söka eller bli antagen till nya kurser. Hur löser man detta? Vem borde jag vända mig till?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du bör prata med Syv på komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Det är rätt olika hur olika komvux gör i detta fallet.

    Studie- och yrkesvägledare