Maja
    Hej! Jag har sökt lite runt efter utbildningar och vill så gärna läsa design. Dock står det så här;

    Områdesbehörighet 4/A4 med undantag för Matematik och Samhällskunskap)

    Vad betyder det exakt? Att man inte behöver ha med Matematik 3 b/c?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Maja!

    Jag vill inte gissa och med det ge dig fel info (eller riskera ge fel info). Därför behöver jag se hela formuleringen ang. behörghet. Skikca gärna länk till en sida där behörighet uppges.

    Om du inte vill eller kan skicka länken där utbildningen beskrivs (helst utbildningens egen hemsida), kontakta de ansvariga för utbildningen för att få reda på vilken behörighet som krävs.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv