Kimia
    Är det bäst att efter VO,först utbilda sig till tandsköterska och sedan vidare till tandläkare,eller är det bäst om man direkt efter komplettering av kurser söker till tandläkarutbildning?.

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Jag råder dig söka till tandsköterska och till tandläkare samtidigt. Det är oberoende av varandra ansökan och antagning. Skulle du komma in på båda, kan du välja sen. Kommer du bara in på en av dem, läser du den som du kommer in på.
    Det går också att hoppa av Tandsköterskeutbildning i fall du kommer in på Tandläkarutbildning under tider du läser till Tandkösterska. Så skulle jag göra och råder dig därför agera så.

    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare