Marcus
    Om man vill bli ambulanssjukvårdare. Är det mycket plugg då? Kan man gå vård omsorgs programmet sedan högskola 3 år för bli det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej, ambulanssjukvårdare är en Yrkeshögskoleutbildning, man skall gå på en Yrkeshögskola för att bli det.
    Se här http://www.yhguiden.se/utbildning/medlearn/ambulanssjukvardare
    och det framgår av info- på länken ovan att man bör gå Vård/omsorgsprogrammet och sedan arbeta två år för att bli behörig söka till ettårigt Yrkeshögskoleutbildning till Ambulanssjukvårdare.

    Mvh
    Julia SYV