Yosef
    Hej! Jag kommer att plugga. Men jag vill veta om vad är bättre i framtiden Civilingenjörer inom bygg eller Civilingenjör inom energ Och vilken har högre lön?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, du får gärna kika på yrkespresentationerna och information om branscherna och om arbetsgivare:
    Arbetsgivare/energimyndigheten
    Arbetsgivare/energiforetagen
    Framtid.se/yrke/civilingenjör
    Branschinfo: Bygg- & anläggning
    Ingenjör inom bygg
    Ingenjör - energi

    Vilket yrke som är "bättre" eller med vilken utbildning just du ska om fem år kunna få högre lön, kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte ge svar på.
    Vilket yrke som passar bättre för just dig vet vi inte, för vi känner inte dig.
    Om löner: löneläget förändras och beror på många olika aspekter bl.a konjunkturen, vilken del av Sverige man söker jobb i, och om det är offentlig eller privat arbetsgivare som man jobbar för och även mycket beror på hur hög svårighetsgrad just den tjänsten har som man söker och hur mycket ansvar som ingår (t.ex om arbetsgivaransvar ingår, alltså om man är chef eller inte).