Berna
    Hejsan,

    börjar bli jobbig genom att ställa er frågor men det blir så när
    man är osäker pch ska välja ett program för att ansöka till högskolan..

    Om man är intresserad av musik
    men har ingen talang/erfarenheter inom det området, kan man fortfarande välja ett program
    på universitetet för att i framtiden jobba inom det branschen, i så fall vad ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det var en svår fråga att svara på utifrån din knappa information! Man kan ju jobba med musik utifrån en hel del håll, producera, ljudteknik, musiklärare, eventmanager, roddare, mm...

    Det som kan vara svårt om du inte spelar något instrument är ju att söka till en Musikhögskola -det krävs ofta att du kan spela.

    Kanske kan du börja leta här http://www.studentum.se/musik___26__.html ...en bra söksida där jag skrev in musik helt enkelt. Se om du hittar något. /Lena, Syv