Vlademir
    men alltså , två st c och ett e bör bli ett D, eftersom två E och ett c blir ett E..

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Vlademir,
    betyg bör sättas av en behörig lärare i relation till de mål som Skolverket har fastställt - på HELA kursen. Det är sammantagen bedömning som läraren gör. Vi på Fragasyv.se kan inte svara på frågan vilket betyg du får.
    Vi måste lita på lärarens kompetens. I fall du får lägre betyg än det, som du tycker att du förtjänar, kan du vända dig till rektor på skolan, som är ytterst ansvarig. Får du inte gehör för din åsikt, har du möjlighet att vända dig till utbildningsförvaltningen i din kommun, som kan komma med något förslag: t.ex. att du gör prövning i den aktuella kursen på en annan skola, hos en oberoende lärare /en annan lärare, än din ordinarie lärare/. Det kanske finna ännu flera lösningar som rektor på skolan eller utbildningsförvaltningen kan komma med.

    Vi på Fragasyv.se kommer att hålla tummarna för att dig!
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare