Linnea
    Hej, skulle vilja veta mer om att plugga på distans. Kan man välja att läsa vissa kurser på distans och vissa i skolan? Vad händer med idrott betyget om man tar kurser på distans? Kostar det något för mig att plugga på distans? Skulle också vilja veta mer om att läsa på distans i allmänhet. Finns det några skolor som erbjuder en att plugga på distans i Uppsala området. Jag bor i Enköping om det hjälper något.

    Tacksam för svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag känner dessvärre inte till någon skola där du pluggar delvis på distans. Vissa skolor har olika idrottsprofiler där eleverna ibland är ute och tävlar och kan inte gå på heltid i skolan - dessa skolor har ofta möjlighet till mer flexibilitet.

    Du har annars två skolor i Sverige som är rena distansgymnasier. Du kan läsa mer om dessa här;
    http://www.korr.se/
    http://www.varmdodistans.se/

    Prata med din Syv på skolan som säkert kan känna till mer vad som finns inom just ditt sökområde. /Lena, Syv