Emma
    Jag vet att man kan bli musiklärare men vad mer kan man bli?
    Hur mycket musik i veckan har man?
    Mina syskon säger att man inte ska gå estet musik för det ger inget, alltså att man inte kan bli något efter det stämmer det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, estetiska programmet är högskoleförberedande. Du får grundläggande behörighet till högskolestudier men ofta krävs det särskild behörighet också som är olika beroende på vilken utbildning du vill söka. Om du inte vet nu vad du vill bli när du blir stor, lägg till matte 2b och helst även matte 3b, då blir du behörig till väldigt många eftergymnasiala utbildningar. Råder dig titta på www.yhguiden.se och www.studera.nu och återkom när du hittar någon intressant för dig eftergymnasial utbildning. Med vänlig hälsning, Mikael syv