Jacob

    Hej Jag ska börja gymnasiet nästa år och jag kom in på teknik, Är inte den bästa på matte Har bara ett E men tycker det är roligt, Samma är det med fysik fast har bara ett D i fysik. Är lite orolig hur det kommer gå. Undrar hur det kommer att bli när jag kanske inte har så högt betyg i dom ämnena?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob,

    det är det avancerade c-spår i matte som man läser i snabb takt - på teknik och på NA-programmen. Det är de enda två program av de nationella gymnasieprogram som har så mycket och så tuff matte och där man också läser fysik och kemi.

    Du kan se innehåll i kurserna i matte - på www.matteboken.se

    Prata med din lärare i matte; hen känner dig och också kraven på gymnasiet. Hen kan därför ge bra råd.

    Avhopp från teknikprogrammet sker oftast pga elever tycker det är för tufft att läsa svår matte i snabb takt.

    Vänligen

    Julia SYV

    Boka "skugga" på Teknikprogrammet; då kan du vara med under en dag / känna på!