Sanna
    Hej!
    Jag går just nu sista året på gymnasiet och läser samhällsvetenskapliga programmet. Jag har ett problem, jag vet inte vad jag vill jobba som i framtiden. Jag vill läsa vidare på högskolan, det verkar roligt och intressant, men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska läsa. Jag har inget speciellt som jag verkligen "brinner för". Jag är dock väldigt kreativ av mig, har ofta bra planer och ideér till saker. Jag har funderat på lite olika saker så som inredningsarkitekt, reklambyrå och mediarelaterade saker. Jag hade tyckt reklambyrå och komma på ideér hade varit jättekul men finns det ens som arbete? Hur gör man för att jobba med det? Finns det då något speciellt program eller kurser? Har du några andra tips på liknande jobb? Linjer? Program? Väldigt intresserad av att läsa på Lunds högskola. Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte så lätt att veta så där på en gång vad man vill pyssla med efter skolan. Ibland kan man behöva lite tid utanför skolan och testa på livet där för att öka sitt perspektiv och lära känna sig själv lite mer.

    Är du intresserad av mediabranschen så kan är den otroligt stor och bred och det kan vara svårt att säga exakt vad du kan plugga. Kanske dessa länkar kan hjälpa en bit på vägen;

    http://www.studentum.se/marknadsfoering___38__.html

    http://www.lu.se/lubas/subjects

    /Lena, Syv