Mig

    Hej, pluggar just nu Datavetenskap, inriktning mjukvaruutveckling. Har undrat ett tag om det är möjligt att få en dubbelexamen med Dataingenjör eller Elingenjör, utöver mjukvaruutveckling... Eftersom vi har liknande ämnen. Min plan är att inte behöva gå om 3 år för att få ingenjör examen. Är det möjligt att undvika 3 år igen för att få ingenjör examen ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!
    om du kommer på en utbildning och sedan innan redan har godkända högskolekurser "i bagaget" kan du ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får svar om du kan hoppa över vissa kurser eller delar av utbildningen - så att den andra utbildningen kan bli kortare för dig.

    Om du däremot vill få examen genom fristående kurser, kontakta studievägledare på den insitutionen där du vill ta ut examen. Det är nämligen så att varje högskola och universitet i Sverige har rätt att i mångt och mycket bestämma lokalt vilka kurser som får ingå i examen.