Mathilda
    Hejsan! Jag har nu gått ett par månader på Hotell- och Turismprogrammet, vilket jag trivs bra med då jag vill utvecklas socialt för att dessutom ''växa'' något i min självkänsla. Men själva grejen är den att mitt starkaste ämne är svenska, och jag älskar att skriva. Bland mina drömmar finns just att bli journalist/på något sätt få uttrycka mig skriftligt i det jag arbetar med, då jag verkligen brinner för skrivandet.
    Vad finns det för jobb inom Hotell och Turism som man kan få skriva mycket i? Eller vilka ämnen krävs det att jag läser till i tvåan och trean för att kunna komma in på någon linje inom journalism på högskolan? (Om det nu finns någon chans...)

    Tack på förhand! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du trivs på ditt program! Om du vill bredda din behörighet på det program du går för att kunna söka olika journalistutbildningar så kan du komplettera med Svenska 2+3 och Engelska 6. Om du sedan även har möjlighet att läsa till Historia 1a2 och Samhällskunskap 1a2 så bör du ha komplett behörighet. /Lena, Syv